Sider

søndag 31. mars 2013

Ørna og egget



Etter å ha gått rundt "sid i verpån" / sidrauva hele påsken begynte Nattens dronning å verpe egg påskeaften. Det hjalp altså ikke å slakte påskekyllingen, eggene fortsatte å komme i hus bortsett fra at disse er noe sunnere enn de Nattens dronning har mesket seg med tidligere i påsken. Utvaskede og utvokste T-skjorter har ventet lenge på dette forløsende tidspunkt. Slamsete lå de der og var til ingen nytte. Etter denne bli ny-operasjonen med knivrulle og saks skal de komme til nytte etter hvert. På et eller annet tidspunkt skal de omdannes til ei golvmatte som kan ta imot vårgrusen i yttergangen. Vi håper det blir ferdig før våren da!

Nattens dronning har det litt sånn som når ørnen kappflyr med motoriserte fly, den holder følge et lite stykke men så sier det stopp. Men ingen skal si at den gir opp uten å ha prøvd.

Kappløp mellom ørn og flygemaskin.... observert fra ferjekaia i Molde palmesøndag 2013

 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg innrømmer det glatt: Jeg er innmari sløv mht julekort! Så hver eneste romjul tenker jeg at om et par-tre måneder skal ALLE få påskekort fra meg! Men akk....det gikk som det pleier i år også. Men tanken, Dronning, tanken!!! Er det ikke den som teller da? Påska ble tilbrakt på den vakre Kvita seter, i sjønne Dalsiden statsalmenning. Seks bøker er fortært, stort sett sittende i en dertil egnet snøhaug med nesa mot sola. Skiene fikk hvile unntatt et par turer til og fra parkeringsplassen (3,5 km hver vei). Ahhhhhh.....DRØMMEPÅSKE!
AG.

Nattens dronning sa...

Klart det er tanken som teller! Denne påsken går nok inn i historien som den vakreste værmessig. Her har ikke vært en sky på flere uker og de skyene som dukket opp i går og i dag var helt hvite og lette. Litt trist at en ikke har helse til å vandre i fjellet, men en får trøste seg med at en har vært der før;-) Ellers har jeg fått hint om at ørnen min muligens er en ravn men det er ikke så nøye for meg hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...