Sider

torsdag 13. januar 2011

Knut med sitt spjut jaga jula ut

Faktum er at jula starter julaften og varer i 20 dager med fet og god mat. Deretter kommer tjugandedags-Knut og varsler om at jula må ut.

Pausen mellom jul og påske må være akkurat så lang at man rekker en lang runde med kremboller før all kakaoen skal drikkes på påskefjellet! Fra påskeharen hopper rundt og legger egg (!?!) er det 40 dager til vi har en ekstra fridag i mai og deretter 10 dager til vi kan grille pølser på pinsebålet.

Så jeg sier dere: Det er veldig dumt å slanke seg akkurat nå - det kan dere gjøre i juni en gang!!!

Derfor har jeg i dag gosset meg med bygdas beste ribbe med alt av tilbehør, riskrem til dessert og kake til kaffen. Siden jeg kom litt sent hjem var jeg nok ikke hjemme da bjørkekvistene skulle rydde jula ut av hver ei krå... Derfor slukket jeg bare stjernene i vinduene og inntok sofaen med rester av julegodteriet.  Jeg krysser fingrene for at Knut med sitt spjut fikser biffen i løpet av natten og at alle nisser og engler har lagt seg i skjul på kvisten når jeg våkner i morgen. Man kan alltid håpe..

God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heisan!
Her henger det grankvister med røde bånd og gullstjernelenker på både på stabbursdøra og fjøsdøra enda! Tar det ikke så tungt med den 20.dagen!
AG

Nattens dronning sa...

Hei hopp AG - det var godt å høre.. her henger nemlig en avglemt julestrømpe enda:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...