Sider

mandag 17. januar 2011

JO...Y TO THE WORLD

Midt i høyeste julen, nærmere bestemt 2.juledag fikk jeg en idè om å sy kjole til 3.juledag. Jada, det er akkurat slikt jeg kan komme på fordi det er humøret på den bestemte dagen som bestemmer hva jeg vil ha på. Humøret var nok godt, for jeg fant ut at den skulle være knall rød med teksten "Joy to the world" på baksiden. Men det var før jeg fant ut at symaskinen slett ikke likte min nye ide med papir som stabilisering for å få bokstavene fine:


Faktisk ble humøret ganske dårlig da maskinen begynte å sy på stedet hvil med masse kluss allerede etter den andre bokstaven. Da var klokka to om natta og jeg hadde max sylyst. Men så stod jeg altså fast og ytterst til venstre på kjolen stod det: 
 JO
Nei, det var kanskje ikke det jeg hadde planlagt, gå rundt på festen 3.juledag med JO på kjolen! Det hadde sikkert også vært høyst upassende i ei bygd der folks fantasi er høyst utviklet. Så da gikk prosjektet fra planlagt til skrinlagt.
Men det bød seg atter en anledning til å lufte det gode humøret i januar og kjolen ble tatt opp fra skrinet og sydd  ferdig. For med ny nål for hver andre bokstav fikk jeg til slutt den ønskede teksten.

 Det papiret jeg brukte bak bokstavene var ikke så enkelt å få av, så jeg laget et langt opplegg som det ble gjemt inni.; noe som viste seg å ikke være det lureste. Jeg tok meg til og med bryet å lære meg "usynlig faldsøm" (sa hun - aldri så lite glad for at hun slipper å legge opp dressbukser for hånd mer.) 

Og om jeg skal si det selv så ble det en ganske morsom kjole.  Den minner aldri så lite om sånne myke tøyleker babyene får, slike som lager lyd når man klemmer på dem!

5 kommentarer:

MRB sa...

Fantastisk bra :-)

Nattens dronning sa...

Takker og bukker:-D

elin-e sa...

Nydelig ! Både kjolen og ikke minst historien rundt. Når kommer boka lurer jeg på ?

Anonym sa...

JO Y to the world, og herlig at kjolen fikk lufte seg i strplende selskap!!

Hannelt sa...

Så fin julekjole :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...