Sider

onsdag 12. januar 2011

Jerseytunika til dukke og dukkemamma

På våre litt for sjeldne byturer har vi nå et fast stoppested hos "Stoff & Stil". Mor i huset føler det er julaften hver gang og studerer hylle etter hylle i et veldig sakte tempo mens hun tenker ut ting hun kan ( ja kan - ikke nødvendigvis kommer til å) sy noe fint av. Dette er av og til en prøvelse for den av barna som er så "heldige" å få være med, vi ender derfor oftest opp med noen ekstra meter av et ønskestoff til slutt.

Den første gangen endte vi opp med den tykkeste mykeste grønne fleecen med hvite dotter på. Jammen skal jeg si dotter; etter å ha klippet og sydd litt i den var det også julestemning på kjøkkenet. Et lag av fleecedotter var regelrett over alt. Jeg hadde selvfølgelig brukt rullekniv istedenfor saks.... det gjør jeg ikke igjen for å si det sånn. En vaskebøtte senere hadde sønnen derimot verdens mykeste fleecepledd og var strålende fornøyd.

Ved en annen anledning valgte dukkemamma dette jerseystoffet med aper på som skulle bli tunika. Det ble det til både dukken og henne selv. Og jada, jeg har faldet den etter bildet ble tatt:-D

Sånn, nå tror jeg nesten at jeg har samvittighet til en bytur til snart:.. mer skulle det ikke til..

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...