Sider

søndag 26. juli 2009

ORPS

logo

Hvilket korpsinstrument er du?

startlogo

Trompet

Hvor mange trompetere trengs for å skifte ei lyspære? bare du, for du er sååå flink! Du er korpsets utvalgte, og sannsynligvis ganske flink også. Du liker å spille høyt,sterkt og lenge. Og så drømmer du om autografjegere. Miles Davis, here I come!

Her sitter jeg egentlig mest i sjokk over at en tullete test med de mest tullete spørsmål klarer å få fram at det er trompet som er mitt instrument i korpset! Men det er altså det jeg er i hodet mitt: Trompeter!!! -For det hjalp ikke at jeg en gang på 80-tallet byttet bort trompeten med en torader fra Skjåk; for jeg kjøpte selvsagt en ny trompet. I perioder mye brukt den toraderen, men det er trompet som er yndlingen min. På tross av at den sjelden lager lyd nå for tiden. Den har hovedplassen i stua og inne i mitt lille hode innbiller jeg meg faktisk fremdeles at jeg er trompetist!?!

Ganske komisk igrunnen, for jeg har da vitterlig ikke spilt mange gangene på den de siste ti - femten åra. Jeg er det man kaller en "begravelsesspiller for nærmeste slekta", sprengøver i 3-5 dager, presser fram et par salmer før leppene er fullstendig ute av stand til å lage flere toner. Vakkert? Nei, aldeles ikke det, jeg begynner faktisk å vurdere om jeg skal slutte helt eller begynne å øve igjen. Øve på trompet? Bli den nye Elsebeth Bull i filmen ORPS? Kanskje jeg heller kan spille "høyt, sterkt og lenge" på pianoet? Men det blir da aldri det samme trøkket?

Helst er det vel bare å innse at jeg er best til å skifte lyspærer, det greier jeg derimot helt selv. Og autografjegere...tja, jeg er usikker på hvor aktuell en simpel lyspæreskifters signatur er. Men hvis dere er interessert: Værsågod!

PS: Det er bare 7,42% av oss som er så flinke til å skifte lyspærer! Så det så!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...