Sider

onsdag 22. juli 2009

Datoforvirring eller anti-medlemskampanje?

Hva skjer`a??

Nå har jeg nettopp sjekket kalenderen, den viser fortsatt 22.juli og ikke 1.april. Og året er fremdeles 2009 og ikke 1959. Hva er det da som går av advokaten i Huseiernes Landsforbund når han uttaler seg til Dagbladet?

Nå leter jeg etter andre mulige forklaringer på dagens oppslag, jeg ramser opp i fleng:

Det finnes diagnoser som gjør at folk kun husker info som har forflyttet seg til ryggmargen etter lang tids input i hjernen, men jeg vil jo helst ikke tro at det er dette som har rammet advokaten? Det finnes kanskje tidsmaskiner som forflytter oss TILBAKE i tid? Hva vet jeg?
Det finnes datamaskiner som ikke taklet overgangen til et nytt årtusen (når ble artikkelen EGENTLIG skrevet?)
Det finnes journalister som ikke skjønner spøk
Det finnes de som gjør ALT - ja jeg mener ALT for å få litt ekstra publisitet. Idar Vollvik kjøpte i sin tid en ganske dyr gul bil som gjorde nytten som PR-stunt... dette stuntet var sikkert billigere?
Det finnes menn OG kvinner med OG uten kunnskap om takrenner og elektrisitet
Det finnes menn OG kvinner med OG uten smak
Det finnes landsforbund som IKKE er til for å hjelpe medlemmene?
Det nyeste nå er ANTI-motivasjonsseminar rettet mot næringslivet - advokaten i landsforbundet har kanskje deltatt på et slikt og IKKE skjønt ironien? Så setter man i gang en storstilt anti-medlemskampanje i troen på at også dette funker?
Meglerne synes damerne byr for lite og honorarene blir for lave?


Her er tydeligvis flere som er rammet av et eller annet; Daglig leder i Fana Sparebank Eiendom har også fått nok av kvinner som styrer.

Nå har jeg det:

RØD-strømpene kjempet de store kampene for noen tiår siden, dessertgenerasjonen trodde alt var greit. Inntil nå; helt uten at noen har merket det har BLÅ-strømpene startet en innbitt kamp for å få tøflene av.

Jeg kjenner jeg blir kald på føttene bare av å tenke på at det fremdeles ser ut til å være nødvendig å trekke de røde strømpene langt over knea innimellom og at kampen fortsatt har sin misjon.

Men inntil videre velger jeg å late som at dette er et stigespill siden det er ferie, jeg rykker tilbake flere trinn og velger å tro de har bommet på datoen: 1.aprilsnarr!!!!!

Hilsen tante fiolett.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Reagerer du like sterkt på artikler om at menn er farlige i trafikken, vold er en mannsgreie, mannlige leger er dårligere enn kvinnelige etc.?

Nattens dronning sa...

Les lenger ned og du finner ut at jeg følte meg en smule truffet:-) Men dog - kategorisering er ikke bra når det gjelder verken den ene eller andre gruppen.

Anonym sa...

Så bra at dette ikke får stå uimotsagt!
Jeg har funnet frem strømpene mine og vurderer å ta de på....
Elisabeth :)

Anonym sa...

Menn og dødsulykker i trafikken er behørlig dekket av statistikken. Finnes det noe statistikk for faktaene presentert som sannheter i Dagbladartikkelen?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...