Sider

torsdag 23. juli 2009

Bud er sendt..

Ja, jeg ble engasjert. Alt for engasjert. Vinglasset jeg hadde funnet for å roe nervene mens selgeren har hyttebudet mitt til vurdering står urørt på bordet, lyset er ikke slått på, ja jeg sitter faktisk i mørket...fullstendig klar over at jeg er av det kjønnet som lar seg rive med av litt romantisk stemning, vakre blomster utenfor salgsobjektet, hyggelige naboer eller andre positive følelser knyttet til objektet.

Så rykker huseiernes landsforbund ut og påstår at her må mennene få av seg tøflene og sørge for at kvinner ikke kjøper hus med feil og mangler. . hva i huleste??? Jeg har faktisk forsikret meg ved å bringe takstmann med på visning. Åpenbare feil og mangler er behørig avdekket og beskrevet. Det var bare det at jeg FREMDELES synes hytta er koslig og håper fremdeles på at selgeren godtar budet som jeg synes er riktig slik at jeg kan bli hytteeier på tross av disse feil og mangler. Så jeg krysser fingrene og går tidlig til sengs for at tiden skal gå raskere til svaret kommer.

Dessuten skal jeg fundere litt på om det faktisk er slik at menn uten tøfler ikke lar seg rive med av et godt førsteinntrykk...men at de går grundig til verks og forsikrer seg om at det ikke kommer til å bli noen klagesak i ettertid. Ja - det skal jeg fundere ikke litt, men lenge på.

Dette er en tøffeltest:

Er denne rosen verd å ha?



I mine øyne og sett fra denne vinkelen er den nydelig!
Ved nærmere ettersyn viser det seg at noen av bladene er litt visne i kantene og det er tross alt bare 3 greiner. Dette gjenspeiles også i prisen.
Jeg kjøpte den - ergo jeg ville sikkert vært en brukbar tøffel. Det var bare det at jeg ikke er mann - bare en tåpelig blondine uten slik vurderingsevne som menn er utstyrt med fra fødselen. Altså de uten tøfler...
Snakkes i morgen - med eller uten røde lange strømper. Evt også langlue.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...