Sider

torsdag 9. juli 2009

Hytt..

To hytt - or not to hytt; that`s the question..

I dag har jeg vært på min første visning; mine søk etter "idyllisk" på Finn.no har ført meg til en plankelaftet hytte uten strøm og vann, med et golv som er så skakt at det fort kan føre til sjøsyke. Der ville jeg kunne fått det koslig ja, særlig hvis jeg først hadde tettet taket, deretter flata ut golvet:-)

Men så var det hovedspørsmålet da: Hytte eller ikke hytte? Livet er enklest uten hytte, men drømmen om en helg i ny og ne å leve det enkle liv på en enkel hytte finnes langt der inne. Men så hører jeg lyden av min egen samvittighet: "Til hytta? Eller ikke til hytta??" Da drømmer man litt mindre en stund, for alt som kan føre til dårlig samvittighet blir strengt skrellet bort her nå. Helt til et nytt "idyllisk" sted dukker opp og drømmen våkner til liv igjen.

Så var det bare det at nå ligger nøklene i min bil, da ble det litt værre å glemme tanken på en idyllisk og fredelig plett på jord.......

To be continued!

2 kommentarer:

Ingerid sa...

Du Soarè!! Du er fantastisk til å skrive, til å drømme, ja i det hele tatt!!!!! Lykke til med valget........

Nattens dronning sa...

Tusen takk, Ingerid!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...