Sider

mandag 6. juni 2011

Tatt ut penger?????

Nattens dronning har kanskje sovet i timen. Jovisst har hun hørt om at man må ta ut penger før tirsdag pga mulig bankstreik, men det var da riktig så fort tirsdagen kom. Og kontanter da, som er utgått på dato for lenge siden.

Akkurat nå gjør hun som Vidar Sandbeck og teller sine kronestykker, plusser på dronningbarnas sparebøsseinnhold og krysser fingre for at bankstreiken ikke blir langvarig. For om en liten stund skal Nattens dronning ut på en ekte storbyreise og trenger enten togbilletter eller bensin på den gamle hulken av en bil som hadde lysende bensinlampe i kveld for å komme seg til flyplassen.

"Ja de penga er til bekymring for fattig og for rik" synger Sandbeck. Akkurat nå stemmer kanskje det. Det hjelper lite om man er rik når bankkortene ikke fungerer. Å være fattig hjelper forresten aldri.

I kveld er det bare svartarbeiderne som kan slappe av, de som har sedler under madrassen fra før. Alle de som har tømt landets minibanker kan sannsynligvis ikke slappe av.  For dere vet; Tyven - tyven vet vel å benytte seg av at kontantene igjen er å finne i de tusen hjem.

Nattens dronning skal etter hvert gå til ro i full forvissing om at regninger er lagt inn på forfall og at sykkelen ikke bruker bensin. Og fryseren - ja den vil faktisk ha veldig godt av en liten bankstreik. Sparebøssa like så.

Tenker vi blir fornøyd etterpå når vi ser hvor mye penger det er å spare på å ikke kjøpe noen ting. Supert tilskudd til feriekassa!

Hold på veska folkens.  

Hvorfor Nattens dronning er forholdsvis avslappet? Hun har et gammelt sjekkhefte et eller annet sted.

Finnes det flere der ute som fortsatt har det? Hører ikke det nevnt i pengedebatten. Merkelig. Eller ikke.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan sjekkheftene brukes ennå da? :-)
Jeg tok ut beskjedne 600 kr..det var ikke kø på formiddagen,- jeg hadde automaten for meg selv, jeg. (fordi det høljregnet). Har mat nok i fryseren, så jeg blåser egentlig i streiken. Kontantene var igrunnen bare i tilfelle noe uventet skjer.

Anonym sa...

Lady Dala ler!! Koser meg med Nattens Dronnings blogg og god kaffe:-)) Vi har en felles bekjent som er bruker av sjekkhefte..,håper hun har igjen et ark til datteren som også har en lysende bensinvarsellampe! Ungenes sparebøsser har også jeg løfta og rista litte på, men disse nymotens sparebøsser har jo banknøkkellås,og er av stenhard plast! Ikke som min gamle gris hvor jeg bare kunne ta en kniv å forlenge kronehullet:-)

Anonym sa...

Joda. Jeg trengte meg fram til minibanken (som om en må det på Lesja.....)og tok ut penger. Skjer så mye her for tida, nemlig!

Jubileumskonsert med På 2. rad i kveld. (Hvem var det som kom på den ideen tro???)

Drikkeviser og rakfisk-prat i idylliske Jønsonbrenna på torsdag. Og VINVANG på fredag. (Hvis vi får noen til å melke og fore 23 kuer.)

Så nå sitter jeg her med ti to-hundrelapper....

AG

Anonym sa...

.....glemte å si at jeg har kjøpt ny bil!! Ny og ny....2007-modell, men flunkende ny for meg. Nissan Qashqai. Grå - som de fleste andre biler nå for tiden. Gått bare 60 000.

Og siden jeg også har tatt opp igjen den gamle, hyggelige hobbyen RØYKING, har jeg noe å forbruke alle tohundrelappene mine på....

AG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...