Sider

søndag 12. juni 2011

Ein fin liten blome


Mamma ville blitt 70 i dag, en dag for ettertanke...

Mer enn 3 år har gått siden mammahjertet helt plutselig sluttet å slå - midt i sitt 66.år. Hun sang ofte "Når jeg blir seksogseksti da gjør jeg som jeg vil" og drømte om å kjøre cabriolet i godværet. Barnebarna syntes det var veldig urettferdig at hun ikke engang fikk leve hele det 66.året og få gjort alt hun ville.

Samtidig fikk også teorien om at "en god latter forlenger livet" en alvorlig brist.
Latter hjelper dessverre ikke mot alt.



"Ein fin liten blome i skogen eg ser,
I granskogen diger og dryg,
Og vent mellom mose og lyng han seg ter.
Han står der så liten og blyg. 
 
Men ynskjer du ikkje i prydhagen stå,
der folk kunne skoda på deg?
-Å nei, eg trivst best mellom ringe og små,
eg føddest til skogblome eg." 

Den finaste blomen var mammaen min!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Klemmmmm fra AG

elin-e sa...

Vakkert sagt ! -klem-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...