Sider

tirsdag 1. februar 2011

Status på statusen

Det er enkelte ting Nattens dronning spekulerer litt på; det er hvilke statuser som er populære å skrive i facebookstatusfeltet.

Øverste rang har nok ulike typer trening, helst på et treningssenter med de nyeste hippeste treningsformene. Nattens dronning har aldri vært på et treningssenter og tør knapt tenke tanken på å innfinne seg i et slikt. Pyse kalles det. Men den dagen hun fant en gammel rokk på buret og skrev ordet "spinning" i statusen, ja da ble det fart i leiren. Det poppet opp både chatvindu og "liker" med diverse kommentarer i en mengde mye større en vanlig. Men skuffelsen ble jo veldig stor da det viste seg at alle var narra...

Nattens dronning slår derimot et slag for hverdags-sprek... Med hverdagssprek mener hun ikke sprek hver dag, men sprek nok til å gjøre de hverdagslige tingene som for eksempel sykle/sparke/gå til fritidsaktivitetene, løpe trappa, Kinect eller dansematte sammen med barna, en skitur i ny og ne, en fjelltur med fiskestang og kaffekjel en gang imellom. Ikke noen av disse bevegelsene gir noen kred i statusfeltet på facebook. "Sykla til jobben" liksom... på en 20 år gammel Den Beste Sykkel med bagasjebrett og korg på styret! Sånt lar man gjerne forbigå i stillhet.

Det minner litt om gammeldags restemat som har samme minusfortegn.  Det skrives mye om mat her og der, men lapskaus - det har jeg hittil ikke hørt noen har publisert veldig høyt som dagens herlige rett.. Helt til man fikk et nytt navn på herligheta: Tapas! Du verden det er et vakkert ord på vakker god mat.  Jeg kjente selv hvor stolt jeg var i dag da jeg satte meg med en aldri så stor tallerken med tapas skråstrek nymotens restemat. Det var dill og dall fra kjøleskapet pluss noen dressinger og hvitløksbåter. Hadde jeg helt brun saus over kunne jeg lett kalt det lapskaus.

Sånn går det - et vakkert navn kan få god gammeldags mat til å fremstå som det nydeligste måltid inkludert høy status. Håpet mitt er at noen kan finne et vakkert navn på det å leve bare helt vanlig og "trene" mens man gjør de helt vanlige tingene... slik Hvermansen gjorde i gamle dager før rulletrappen ble montert for å frakte kundene opp til treningssenteret i 2.etasje. 

Forslag mottas...

Evt kan jeg bare innse at enkelte statuser er populære på statusfeltet fordi store deler av befolkningen befatter seg nettopp med trening og nydelig mat. Og ja; Tapas er faktisk også mye bedre enn lapskaus.

4 kommentarer:

Mettelivet sa...

Hehehehe:-D Jeg har ofte brukt "varmer hermetikk" når statusene rundt meg blir for fancy:-D

Flott blogg du har forresten!!
Klem fra Mette

Nattens dronning sa...

Hoho - evt "Varmer hermetikk direkte i boksen" Det er greit med noen hvite løgner i denne sammenheng synes jeg:-D Takk for tilbakemeldingen, Mette!

Anonym sa...

...og ikke bare tar de rulletrappa opp til treningssenteret! De kjører bil hjemmefra og til rulletrappa også!
Nei la oss gi blanke, og gå oss en tur når været frister. F.x. fra samdriftfjøset på nabogården, om postkassa og hjem. Til laaaaaang frokost,lokalavisa og en balje av en tekopp! HA en fin dag. AG.

Nattens dronning sa...

Kunsten å kose seg uten å tenke på statusen er bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...