Sider

mandag 8. februar 2010

Nattens dronnings fashion

Kjolefabrikk er under planlegging - PS planlegging!!!
Stua er gjort om til systue og stoff og halvferdige kjoler henger rundt om kring. Ja det minner nok om en hjemmegjort kjolefabrikk uten særlig god styring for de som kommer utenfra. Inne i planleggerhodet mitt finnes den et sted i en herlig framtid.

En litt dårlig begynnelse må jeg si "fabrikkdriften" fikk etter at jeg kjøpte metervis med et grått jogge(!)stoff jeg absolutt IKKE kan tenke meg verken å jogge eller jobbe i. Det bare fordi jeg lot meg påvirke av selgeren til å ta dette aller mest populære stoffet framfor det knallgrønne ullstoffet jeg hadde planlagt å sy meg kjole av.



Ikke nok med det: Den samme hyggelige selgeren syntes jeg trengte et større mønster enn jeg selv mente å kjøpe...stønn...jeg måtte vel kanskje innrømme at jeg muligens må bytte størrelse etter alle disse år? Så etter at selgeren fikk "bevist" det hele med å trekke målebånd både her og både der gav jeg etter også for det innspillet. Ikke skjønner jeg hva som gikk av meg den dagen....
Etter å ha sjekket alle sentrale mål på mønsteret som lengde og armlengde, gikk jeg altså i gang, bare for å oppdage at det var ett mål jeg ikke hadde sjekket: SKULDERBREDDEN! Nå er jeg ikke akkurat av dem som ble født med noe så praktisk som skuldre, derfor var det jo ekstra dumt av meg. ..
Og da 10-åringen fikk se meg i resultatet neste dag sa han bare; "Å, mamma - har du sydd deg nattkjole?" Det utsagnet sier egentlig det meste om både stoff og stil på kreasjonen.
Men jeg gir jo ikke opp og med friskt mot brukte jeg en haug trådsneller som fargebarometer i håp om at en varm fargeklatt kunne redde det triste resultatet. Den grå tynne stripen, ja det er forresten hovedstoffet/joggestoffet. På pent heter det chenille og er vel sant å si et vakkert stoff for dem som liker fargen:-)
Nå jobbes det iherdig med opptil flere nye kombinasjone av nye og gamle mønster, ett nytt kjoleutkast er sydd og nå skal jeg snart sy meg en ny i et for meg mer passende stoff! Knallgrønn ullfilt kom nemlig på døren fra min kjære kreative tante som helt uten problemer skjønte hvilket jeg ønsket meg.
Til så lenge har jeg to halvferdige grå chenillekjoler i kolleksjonen.....dessuten har jeg fått min første bestilling på en rød kjole - tegnet og forklart under dagens hyggelige kursdag. Med andre
ord er det noen som tror på nissen!
Jeg derimot er en realistisk sjel og vet at det kan ta sin tid før jeg kommer i mål. Dessuten er jeg sikker på at Maggie Wonka har øvd lenge og vel før hun gikk ut på markedet med kreasjonenene sine..... og for at jeg ikke skal bli helt "i beit for" kjoler gikk jeg til innkjøp av denne:-) Trøsteshopping tenker jeg vi kaller det, men fornøyd ble jeg. Dessuten var det denne og bloggen til Elin som fikk meg til å ta frem symaskinen igjen etter årsvis med hviletid.
Takk takk - jeg er i gang!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig herlig!! Selvsagt er vi noen der ute som tror både på nissen og de gode englene som finnes i verden. Og du er helt klart en av dem! Gleder meg til den røde kjolen............

Bondemor sa...

Så herlig!!!!! Gleder meg virkelig til å få sjå kolleksjonen din "live"!! Og da kjem oss mannsterke, og!! :-)) Må sjekke litt rundt ang, dato og slikt noe... Imellomtida ska du få låggå flere herlige kolleksjoner!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...