Sider

tirsdag 16. februar 2010

Et spennende liv!

"Har du et spennende liv du?" spurte noen meg i kveld....
        "JA - klart jeg har!!!"

Det er alltid like spennende om bilen starter, om jeg rekker dagens første møte, om arbeidsdagen rekker å bli ferdig før noen ringer om at syke barn skal hentes på skolen, om det er nok brød i huset til å dekke behovet i tre store matbokser neste dag, for ikke å nevne om det kommer besøk som ikke er rammet av grå stær og dermed kan komme til å oppdage store hoppende hybelkaniner før de snubler over dem.

"Om jeg drar på skiferie i Alpene, på weekend i Barcelona med gode venner eller om jeg drar på besøk til en halvhemmelig kjæreste i New York? ? ?"
         "Neeeei...kanskje ikke så ofte...."

Kanskje jeg rett og slett ikke har et så spennende liv? Når jeg tenker meg nøye om er det ikke så mye av det som andre definerer som spennende som stemmer overens med mitt daglige liv.  Ettersom jeg skriver blir jeg mer og mer sikker på at jeg ikke har et spennende liv: Ny selvinnsikt rammer med stor kraft: Jeg er rett og slett helt nederst på spennendelivskalaen.

Men spør meg om jeg er spent!!
    "JA, klart jeg er!"
  
Da tenker jeg ikke på helspent - men på GLADSPENT:-)  At jeg kan være gladspent på hva jeg kan lære meg i dag, om hva jeg kan gjøre for noen i dag, om jeg får til å sy en artig kreasjon eller rett og slett om jeg finner på noe å skrive på bloggen i dag! Jeg er dessuten gladspent fordi jeg endelig har fått et snev av kjennskap til Photoshop, det betyr at jeg også en vakker dag kan lage meg en vakker billedstripe som kan dekke det hvite området bloggtittelen min. Mens jeg tenker artige tanker på hvordan den ser ut en gang i framtiden kan jeg være gladspent utrolig lenge...

Jeg vil rett og slett være barnslig gladspent så lenge skutan kan gå. Dessuten er det videre slik at så lenge skuta kan gå - så lenge hjertet kan slå. Dermed er ringen sluttet: Hjertet mitt banker og slår og gjør meg atter barnslig gladspent.

"Men det får gå som det vil, vær bare glad du er til og ta et krus og en vals under latter og smil"
(Erik Bye)

Takket være en medfødt raus porsjon hvit løgn og flerfarget fantasi scorer jeg nok en del høyere på latterogsmilskalaen enn på spennedelivskalaen. Når jeg blir stor skal jeg forske litt på sammenhengen eller evt en manglende sammenheng mellom disse to faktorene. Det kan virkelig bli spennende det! Resultatet kan muligens bli fremlagt her på min hemmelige blogg:-)

Ha en gladspent uke!!! 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...