Sider

tirsdag 16. mars 2010

Strikke-sokkelue-dilla

Det sies at det er en tid for alt, det er jammen helt sant. Så snart jeg er i gang med noe tror jeg at det er DETTE som er moro - dette skal jeg holde på med i lag tid framover.

Unntak er strikkesokkeluerdilla; den visste jeg ville gå over så fort mine søte små hadde fått seg en hver sin. Jeg startet med blå i patentstrikk under kyndig opplæring foran dataskjermen...Skiløperne kom og gikk - og pinnene gikk. Tykt garn og tykke pinner var en meget god kombinasjon for meg som egentlig ikke var topp motivert for å strikke midt i sydilla. Men to luer ble det iallfall.




Pluss enda to takket være noen dager på kursbenken. Disse er i barnas selvvalgte farger og den blå er knall turkis i virkeligheten. Man skulle nesten tro at det var jeg som hadde tatt ut disse skarpe fargene, men ting tyder på at noen er påvirket av mora sin smak:-)




 


At alle fire luene er ferdig montert med trådene festet - det er langt over hva jeg hadde forventet. Jeg har ellers en tendens til å slutte før jeg er absolutt ferdig, evt holde på med mange samtidig. Derfor kan jeg bare avsløre først som sist: Jeg har en halvferdig lue i en veske, en halvferdig pulsvarmer i en annen veske, 3 halvferdige kjoler jeg driver og syr på pluss mange nye planer og spreke farger i hodet!

Sikkert er det iallfall at det nå er tid for spreke farger og stoffer - det blir jeg i godt humør av for tiden...
Tjo bing!!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...