Sider

søndag 16. august 2009

Redesign var kule greier!

I helgen var heldige meg på et kurs i re-design:-) Du og du hvor jeg hadde gledet meg på forhånd, og jammen stod det til forventningene. Hittil har jeg hatt en trang til å samle på gamle klær i troen på at jeg en gang i tiden skulle sy dem om. Den dagen har aldri kommet av den enkle grunn av at jeg lider litt av at jeg planlegger alt for mye og lenge før jeg kommer i gang. Hvis jeg tenker å begynne tør jeg rett og slett ikke klippe...KLIPPEVEGRING!




Men så tok jeg altså med en sort enkel kjole pluss min aller første sorte selskapskjole i "voksen alder" - ja den begynner å bli noen år - evt noen ti-år. En billig kjole fra Hennes & Mauritz, men likevel da du, jeg har ikke greid å kvitte meg med den. Det første jeg plukket ut var det kule stoffet med orange, rødt og rosa i skjønn forening. Det viste seg å være en av kursdeltakernes tante sine hyttegardiner.. de fargene har stått seg helt utrolig godt.
Jeg klipte ivei. Kanskje litt overdrevet det, men jeg bestemte meg iallfall for at den skulle bli ferdig i løpet av de 6 timene kurset varte. Det burde jeg jo greie med tanke på at det var bare noen justeringer som skulle gjøres. Men så var det mange andre på kurset også som drev med spennende ting, øyne og ører stod på stilker blant annet fordi hun på nabobordet sydde på en kåpe. Jovisst jeg har også gamle kåper på lager! Men så skjedde det: Jeg startet symaskina og dermed var det gjort. Farger og form begynte å vise seg og da kurset var over hadde jeg plutselig to "nye" kjoler!

Den til venstre har fått en kant av de sprekeste hyttegardinene med blonde utenpå som er avklipp etter mine stuegardiner fra Kid. Den til høyre ble gjort på samme måte men med et utrolig kult stoff som ble brakt til kurset helt fra Averøya. Der har vi både James Dean, Marylin Monroe m.fl. Kroklissene kom også fra samme sted, jeg hadde ikke hørt om slike en gang..
Dessverre ligger de her på garderobebenken fordi noen av oss heldige plutselig ble uheldige og måtte gå på scenen etter de mere vante pikene for å demonstrere dagens resultat. Det var det eneste dårlige med denne dagen - kritisk nervøs - og kritisk travelt før jeg og en av kjolene skulle på 40årsdag til min kjære svoger!

Og slik ser de ut på henger:-)

Den med James Dean har allerede luftet seg i et veldig trivelig og artig bursdagsselskap hos søstra mi og mannen!
Tusen takk til damene i Sukker på Bakklandet, der selger de sin egen redesign. Jeg gleder meg til å besøke den butikken ved neste besøk i Trondheim. De har vekket sygleden min så til de grader. Nå ryddes det i heimen slik at det blir plass til eget sybord:-) Et påskudd trenger man jo før man rydder. Hehe.

3 kommentarer:

elin-e sa...

Så arti' at du også ble bitt av redesignbasillen Eirin. Og kjolene ble jo bare helt nydelig begge to !!. Nå må du bare fortsette og kjøre på når klippevegringen er overvunnet. Den hadde nemlig jeg også i starten. Kjempegøy !!

Nattens dronning sa...

Takk for det:-) Saksa er i bruk nå ja, allerede påmeldt nytt kurs: KOSTYME!!
Ellers blir det sikkert mapper og vesker til jul i år.. jeg prøver å studere ut hvilken enkel glidelåsisying du har lært. Hoho.

MRB sa...

Se der ja! Veeeldig kult! Jeg hadde også lyst på det kurset, men det passet ikke dette året.
Jeg er sikker på at du så skikkelig knæsj ut i kjolene! Gleder meg til å se:-)
Nå driver jeg og innreder kontor/syrom på loftet mitt. Der skal symaskina få stå framme heeeele tida er planen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...